15 juli 2011

Helkväll på Inom

Igår satt vi hela kvällen på Inom-mat & bar i Helsingborg och lyssnade på livemusik, käkade grillbuffé och dessert. Inom är ett av mina favoritställen, och jag var där även på lunchen tidigare på dagen. De har så fin inredning och väldigt trevlig personal. Vi pratade en massa också såklart. Om kantareller, solbränna, tänder, bröllop, semesterplaner och Danmark.
Finaste Eva var där. Morrisseykonserten som hon skulle gå på var inställd på grund av regn och vad passar då bättre än att trösta sig med lite mat och prat.
 Jag och Josefin på andra sidan bordet. Extremt mätta och belåtna.
Josefins dessert. Jordgubbar med vaniljmjölksorbet, lemoncurd och maräng.
Min dessert. Lakritsparfaif med rabarberkompott, hallon och mandel-och pistagebiscotti.

Sen cyklade vi alla hem på den våta asfalten och jag fick för första gången någonsin se Josefin på en cykel. En fin röd och blank med fjädrar under sadeln och ljusgrå däck. Inte illa minsann.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar