26 september 2011

Långsam lördag

Hela min helg har varit så skön och lat och helt oplanerad. Det var extremt välbehövligt för min del. I lördags eftermiddag tog jag och Lukasz en solskenspromenad ner till stan och placerade oss på Piazza där vi beställde lunch.
 Lukasz tog cannelloni och jag körde på pasta vongole. Såå gott!
Till efterrätt blev det grönt te och lakritsmacaron för min del och Lukasz tog espresso och tiramisu.
Efter lunchen promenerade vi vidare på lugna gator och i gröna parker.
Här är jag med på ett hörn. Lustigt nog helt svartklädd en så vacker dag, men ibland är jag bara sämst på att anpassa mig efter väder.
Senare på lördagkvällen kom min mamma hem till oss för att övernatta. Vi bäddade fint till henne i soffan och dagen efter trollade hon fram massagebänken och bjöd på lång lång massage. Som jag hade längtat! Det var smärtsamt men ack så gott för en stel typ som jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar