25 april 2012

It's a Bookmaker

I måndags åkte min man utomlands för att jobba, vilket innebar att jag var ensam hemma och inte hade något bättre för mig än att experimentera och lyxa till det lite extra. Jag fick för mig att jag skulle testa att göra en bookmaker sandwich, för jag tyckte det verkade så gott. Man kan göra på lite olika sätt, men principen och smakkombinationen är ganska mycket densamma i alla recept jag hittat och såhär gjorde jag.
Jag rörde ihop ca två teskedar dijonsenap, en halv tesked grovkornig senap och två teskedar majonnäs. Älskar förresten min nya lilla visp. Den går att använda till det mesta.
Sen stekte jag en skiva surdegsbröd i smör i stekpannan och saltade lite på den. Stekte även en bit entrecôte kryddad med salt och nymalen svartpeppar.
Bredde senapsmajonnäsen på brödet, och lade på ruccola och tunt skivad rödlök.
Lade på entrecôten och toppade med en massa färsk riven pepparrot och en ekologisk äggula.
Behöver jag ens nämna hur makalöst gott det var, en riktig smakexplosion! Speciellt för mig som gick direkt från att avsky senap och pepparot till att avguda det så sent som förra året.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar