31 juli 2011

En tur till Helsingör

Tidigare i veckan åkte jag, Lukasz, Li och Fredrik till Helsingör. Vädret var inte det bästa, men det gick bra ändå. Vi traskade runt på gatorna och tittade på fina hus och ojade oss över att alla antikaffärer var stängda just den dagen.
I en partybutik hittade vi världens sötaste heliumballongdjur som kunde studsa fram som små husdjur. Ville så gärna ta med mig katten hem, men beslutade att den nog skulle ha det bättre om den fick stanna.
Sen gick vi till en restaurang och beställde in två smörrebröd var och medan vi väntade och väntade på att de skulle komma in spelade vi fem i rad på duken. Sen ritade vi lite också. Jag gillar pappersdukar.
Till slut kom äntligen maten och den var riktigt god. Mycket bättre än de små smörrebröd jag ätit tidigare. Det slank ner fort och efteråt blev jag rastlös och sprang ut en stund på stan medan de andra satt kvar och tog det lugnt.

Sen åkte vi hem till Helsingborg igen och promenerade hem till oss där det blev film och en god drink med jordgubbar och limesobet och såklart ett körsbär på toppen. Efter filmen blev det spelkväll i köket. Jag fick äntligen lära mig Ticket to Ride som var himla skoj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar