15 augusti 2011

Kräftpremiär i mjukaste tjöjan

I lördags var det äntligen dags för kräftpremiär. Som jag har längtat! Det var så himla gott och vi satt utomhus i en prunkande trädgård. Jag smög runt på den mjuka gräsmattan och fotade de dignande fruktträden och mumsade på ett perfekt moget plommon. Till efterrätt bjöds det passande nog på äppelpaj. Det var också premiär kan man säga.
Ett par nya skor i kontrast mot ett par mindre nya men ack så älskade skor.
Den nya randiga tröjan blev fort en favorit. Så mjuk så mjuk och jag vill använda den hela tiden, men det kanske hade verkat konstigt. Vet inte hur många randiga tröjor jag har, men jag tror inte jag kan få för många. De används flitigt eftersom randigt är det enda mönstret jag passar i. Enligt en empirisk studie utförd av mig om mig.

1 kommentar: