20 september 2011

Josefins möhippa

Den långa frånvaron på senare beror på att jag och ett gäng härliga tjejer haft fullt upp med hemlighetsmakerier och förberedelser inför Josefins möhippa. Den gick av stapeln i lördags och den blivande bruden blev minst sagt överraskad när hon kom in efter en morgonpromenad med hundarna och vi stod i vardagsrummet och tjoade och blåste i våra papperstutor.
Möhippan hade Amerikanskt tema eftersom det är i staterna paret ska skrida mot altaret och säga ja till varandra. Det hela började med brunch i ett lusthus vid havet
 Underbart goda pancakes gjorda av Josefins syster.
 Jag hade med mig smoothies fulla av frukt och bär och fria från mjölkprodukter.
Rosébubbel fanns i mängder, men jag fick hålla mig till den alkoholfria eftersom jag agerade chaufför under dagen.
Bordet var himla fint dukat och efter att nästan all mat var uppäten begav vi oss till en dansstudio för att svettas lite till Beyoncés Single Ladies. Fast då fick kameran stanna i väskan. Efter dansen åkte vi för att fika.
Jag hade bakat Leilas carrot ginger walnut cupcakes och de var supergoda, saftiga och väldans uppskattade. Hur de blev till är en liten historia för sig, men tack mamma för att du gick på morotsjakt i grannskapet mitt i natten! Vi mumsade även på underbara hallonmacarons med chokladfyllning.
Efter fikat blev Josefin uppiffad till max och så åkte vi till en fotostudio där hon blev förevigad i några superfina outfits. Hon var riktigt proffsig framför kameran och bilderna blev hur bra som helst. Sen åkte vi till den blivande brudens föräldrahem där bordet stod dukat.
Det blev drinkar och snacks och det målades lite. Sen var det middag med underbara fetaostfyllda hamburgare och en massa tillbehör.
Efter middagen hoppade vi ner i en varm badtunna som fraktats till trädgården kvällen till ära. Där blev det Cosmopolitans och en massa prat.
Den makalöst lyckade dagen avslutades i soffan med en härlig chokladprovning innan vi kröp ner i nybäddade sängar och dagen efter vaknade upp till doften av nygräddat bröd och ett uppdukat frukostbord.

1 kommentar: