11 september 2011

With love from svampskogen

Jag tänker inte ta åt mig äran för någonting i detta inlägg, jag vill bara visa vad mamma kommit hem med de senaste dagarna.
En hel bunke svart trumpetsvamp, som hon säger är den godaste svampen. Jag kan nog hålla med, även om det var ett tag sedan jag åt den.
En hel massa trattkantareller och dessutom en hel del soppar och en stor blomkålssvamp och ett gäng taggsvampar.
Sen plockade hon en hel bunke slånbär till mig. De rensade jag och tryckte in i frysen i väntan på att bli saft eller något annat trevligt.
I övrigt har jag spenderat denna helgen ungefär som förra helgen med att promenera både med och utan hundar, bebisgosa och läsa. Jag har även lagat kycklingsallad lagom till 20 personer och slutligen lagat söndagsmiddag i form av rårakor som avnjöts med gräddfil och stenbitsrom i sommarvärmen på föräldrarnas balkong.

1 kommentar: