3 oktober 2011

Brittsommar i Köpenhamn

I lördags var det superfint väder så vi åkte till Köpenhamn. Det var så stilla ute att dimman låg som ett täcke över sundet och man kunde inte se alls många meter, men på fastlandet var det perfekt soligt och varmt.
Här är jag och Ludwig, min äldsta storebror på tåget från Helsingör till Köpenhamn.
Lukasz frukost bestod av två doughnuts, en drickyoghurt och en halvliters cola. Du är vad du äter... here we come.
När vi kom fram irrade vi runt på en massa fina gator och kikade in i en massa små trevliga butiker. Hittade världens bästa butik för vintagebrudklänningar och festklänningar.
Jag tycker att Lukasz kamera är fin, så den får ofta vara med på bild.
Vi gick till en cykelaffär där man kunde plocka ihop sin cykel precis som man ville ha den. På samma gata hängde fina vimplar mellan husen.
Sen gick vi till en välsorterad second hand-butik, men hittade inget som fick följa med hem.
Christian och Christoffer på en bänk utanför. Efteråt gick jag runt själv ett tag i jakt på en festlig klänning, men utan resultat.
Mötte upp männen igen på Illums takterrass, där det var så varmt att man blev alldeles matt.
Sen gick vi till restaurang Sommersko, där jag och Josefin var förra gången vi var i Köpenhamn. Ett mycket trevligt ställe där hamburgaren är helt galet god. Fast jag åt pilgrimsmusslor och smakade bara på Lukasz burgare.
Sen tog batteriet i kameran slut och jag fortsatte min klänningsjakt, men fortfarande utan resultat. Trots det var det en underbar dag och jag längtar tills vi ska dit igen.

1 kommentar: