18 december 2011

Julfesten

I fredags hade vi julfest på jobbet. Det var musiktema på årets fest och man fick gärna klä ut sig till någon artist eller något annat musikrelaterat. Jag var som vanligt en halvtimme sen till festen, men ingen har berättat vad som hände under den halvtimmen, så jag låtsas att de andra hade megatråkigt. Så att jag inte missade något alltså.
Sedan delades vi in i några grupper och hade en massa tävlingar på tema musik. Bland annat introtävling, frågesport och nynningen. Jag fick stå för nynningen i vår grupp och mina gruppmedlemmar tog banne mig verenda låt! Till och med Saades nya låt som jag aldrig hade hört förut och hade jättesvårt att nynna till.
Sen var det mat! Stor buffé med allt möjligt gott på. Och långbord förstås. Alla fick varsin julklapp också. Man hade i förväg fått köpa en klapp för tjugo kronor och så stod de på det uppdukade bordet när vi kom dit!
Pausmusik.
Jag var Gwen Stefani från uppträdandet på MTV Europe Music Awards 2004. Det finns att se här.
Lennie Kravitz och Gwen.
DiLeva och Elvis.
Efter middagen var det dans, och det dansades en himla massa, tills de flesta helt plötsligt hade försvunnit och vi bara var en fem-sex stycken kvar. Då gick vi till Helsing och fortsatte dansa tills de stängde där.

1 kommentar:

  1. Maten ser väldigt god! Hoppas att du hade trevligt och att du fick en fin present! Kram

    SvaraRadera