13 december 2011

Luciadagen

En liten lussehälsning såhär innan läggdags.
Min dag började strax innan sju då jag gick upp och gjorde mig i ordning, satte på kaffe och plockade fram lussekatter ur frysen. Dukade upp allt på en bricka, klädde mig i typ Luciautstyrsel och sjöng Sankta Lucia för Lukasz, som fortfarande låg i sängen och hade det gott. Det blev mycket uppskattat och vi låg och lyssnade på Luciakonserten med Göteborgs flickkör och gosskör en stund innan det var dags att gå till jobbet. Hur mysigt som helst! Önskar att varje dag började med frukost på sängen till tonerna av vacker körsång.
Har under dagen även hunnit med att gå till min hårfrisörska och blivit befriad från mina slitna och torra toppar.
Efter jobbet var det dags att ta plats i Mariakyrkan för årets Luciakonsert med Helsingborgs flickkör. Lukasz, Evelina, Daniel, Josefin och Fredrik var också med. Konserten var gåshuds-vacker även om jag saknade lite mansbasar.
Efter konserten gick vi till en pub och hade det supertrevligt. Beställde räkmacka och Irish Coffe för att värma mig efter det ruskiga vädret som rådde utanför. Det pratades bland annat om grisar, svenska landskap och Kostymfilmer. Det blir nog en Kostymfilmskväll snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar