25 januari 2012

Lördag i svartvitt

Jag kom faktiskt ihåg att ta med mig kameran i lördags när jag, Lukasz och Josefin hoppade på tåget till Malmö. Jag hade nämligen bokat bord på Kin Long, Malmös äldsta och troligtvis bästa kinesiska restaurang, som är med i White Guide. Väl framme mötte vi upp Christian, Johanna och Albrecht.
Tyvärr gick det inte att ta några direkt bra bilder inne på restaurangen eftersom belysningen var alldeles för mys-varm och alla bilderna blev neonröda. Därför blir det svartvitt idag.
Jag hade i alla fall beställt Pekinganka till oss i förväg, eftersom det tar några dagar att laga. Hade bara beställt en anka och då den beräknas vara lagom till tre-fyra personer beställde vi även stekta dumplings.
Allt var supergott och jag måste dit snart igen och äta anka. Det är så galet gott!
Här är Christian. 
Och min fina Lukasz. Och hans analoga Nikon.
Efter ett tag fick vi flytta in i Loungen, där vi beställde efterrätt. Jag tog friterad ananas med glass och sirap. Himmel!
Sen hängde vi där ett bra tag tills det blev dags att betala och gå vidare.
Efter en rejäl omvägspromenad i jakt på ett annat ställe hamnade vi till slut på Brogatan, cirka hundra meter från Kin Long där vi startade. Där var det väldigt fint, men finast var ändå takkronorna och själva taket.
Christian beställde öl med koppi-kaffe i.
Hej och hå vad mätta och glada vi var, och det var väl ungefär allt från den kvällen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar