11 juni 2012

A LITTLE BIT OF THIS AND A LITTLE BIT OF THAT

Senaste veckorna har jag inte känt mig så inspirerad att sitt vid datorn och blogga. Har haft en massa annat för mig, men mest har jag varit i köket. Jag är nämligen beroende av att stå i köket och lag mat, baka, prova nya recept och uppfinna nya saker.

Vad jag sysslat med de senaste två veckorna, i okronologisk ordning:

-Haft romantisk biodejt med Lukasz och sett Moonrise Kingdom, som vi älskade!
-Bakat tre matbröd
-Varit i Köpenhamn med Josefin och gått runt och bara ätit på olika ställen
-Haft två middagsbjudningar
-Varit hos mina föräldrar i Bromölla och tagit det superlugnt
-Sprungit tre gånger
-Lagat middag med mina bröder, vilket är något av det bästa jag vet
-Köpt ett nytt megabra rivjärn
-Blivit bjuden på middag av Josefin och Fredrik och fått supergod rabarberkaka (den på bilden) till efterrätt
-Gått en långpromenad
-Fikat med Evelina och Daniel i Kristianstad
-Varit på invigning av nya Kallis i Helsingborg
-Köpt en ny tröja, en exakt likadan som jag redan har, men jag älskar den, så det blir ju dubbelt så bra!
-Haft magkatarr och försökt bota den
-Satt alfalfa och mungbönor på groddning
-Bakat lyxiga vegabullar, yummy!
-Lånat filmen En enkel till Antibes av min pappa och tittat på den. Härlig och rolig!
-Druckit te med Valerie några lysande timmar i Karlshamn
-Varit hos min frisör och klippt topparna
-Lördagsgrillat hemma hos Lukasz gamla kollega och hans familj
-Fått frukost fixad av Lukasz, som varit uppe hela natten och fotograferat Venuspassagen

Och så har jag såklart jobbat och gjort en massa andra saker som folk gör mest.

1 kommentar:

  1. Oj va mycket du hunnit med! :) Moonrise Kingdom var sååå himla fin :D

    SvaraRadera