28 augusti 2012

PÅ TILLFÄLLIG VISIT I HEMMET

 
Något av det finaste som går finna i naturen just nu är nog björnbärskvistar. Dessa tog vi in i fredags, och de är fortfarande lika fina, men några av de mognaste bären har försvunnit spårlöst på något vis.
Vi har förresten möblerat om i vårt vardagsrum. Fick ett ryck förra veckan och började ändra om. Vi har sålt en fåtölj så vi hade en lucka över och flyttade således soffan från tegelväggen och in i rummet och blev därmed av med luckan. Mot tegelväggen satte vi sedan Pianot, som går att skymta i bakgrunden på bilderna.  Vi flyttade även ett skrivbord så att jag och Lukasz nu kan sitta ungefär bredvid varandra. Resultatet blev väldigt mycket mysigare och luftigare än tidigare.
Vi tog även in grenar från vad jag tror är någon slags apel, men vad vet jag egentligen. Fint är det i alla fall! Jag tycker att det mesta från naturen blir väldigt vackert i en enkel cylindervas. Annat fint jag tagit in tidigare är snöbär (smällebär), nypon och kaveldun.
Här syns även den lila och de frostade ittala-lyktorna jag köpte samtidigt som jag köpte mina nya tekoppar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar