9 december 2012

VINTERGOTT

Här är en bild från förra helgen när jag gjorde supersmarrig fruktsallad till frukost. Det finns ju en massa goda exotiska frukter i butikerna just nu och det mesta är billigt. Nackdelen är väl att det är så långt ifrån närodlat man kan komma. Jag hade i granatäpple, ananas, clementin och äpple. Har köpt hem fler goda frukter nu så att jag kan göra en omgång till snart igen. Minst sagt en av de mest uppiggande sakerna med vintern.

Idag har jag promenerat i snövädret hem till Eva för att bland annat hämta kantareller, granris och mossa. Sen gick jag på en liten musikal på Dunkers kulturhus. Väl hemma igen gjorde jag i ordning den försenade adventsljusstaken med mossa och blåbärsris, satte upp en ljusslinga över hallspegeln och bakade två superenkla vörtbröd. Nu är det bara middagen kvar som jag hoppas lagar sig själv...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar