17 juni 2011

En dag på slottet

I Söndags blev det Söndagsutflykt till Wanås slott där de har hela skogen runt dammen som utställningrum för konstverk. En del verk var verkligen konstiga, men ganska kul och andra var bara fina.
Mitt favoritkonstverk var en massa gungor som hängde i jättelånga rep från ett och samma träd. Vissa gungor satt så högt upp att man inte kunde nå dem, så jag valde den lägsta och gungade lite fram och tillbaka och fantiserade om att ha en egen i min framtida trädgård.
Är fortarande helt överförtjust i filmen The Secret Garden som kom ut när jag var liten och handlar om en föräldrarlös flicka som upptäcker en hemlig trädgård. Där fanns det med en fin gunga minns jag.
Efter promenaden blev det lunch på restaurang Fredholms, framför slottet.
Inomhus hade de en jättefin Marie Antoinette-inspirerad dukning på långbordet, men det var ju så härligt väder så vi placerade oss på uteserveringen och mumsade i oss gravad lax med dillpaj. Alla råvaror är närproducerade och ekologiska så långt det är möjligt, men laxen var visst från Norge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar