30 augusti 2011

Hästtjej... Jag?

Ibland undrar jag hur allt blev som det blev... Helt plötsligt har jag en liten samling med hästgrejer!
Jag som bara har ett ytterst svag minne av att jag kanske har suttit på en hästrygg en gång. Ibland vågar jag klappa en häst på mulen, men inte mer. Jag är lite rädd för hästar, men de är ju faktiskt himla fina så det kanske inte är så konstigt i alla fall att jag har en massa hästprydda grejer. Ovan syns senaste tillskottet i form av en scarf från H&M. Den tror jag kan passa fint till min marinblå höstkappa som kanske blir nödvändig att plocka fram vilken dag som helst nu.
Den här scarfen inhandlades på Second Hand för ett antal år sedan och har använts flitigt sedan dess. Den har den perfekta färgkombinationen av marinblått, rött, vitt och lite beige.
Och så Askungen-halsbandet som jag letade så länge efter innan jag äntligen hittade hos Tatty Devine. Men det var också flera år sedan och nu ligger det mest i sin ask.
I samlingen finns ytterligare några scarves och en lite brosch och drömmer gör jag om en underbar sidenscarf från Hermès, kanske med hästmönster men det är absolut inte nödvändigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar