7 september 2011

I början av September

Har varit sirapsseg på att uppdatera på sistone, men det som har hänt är i alla fall att jag har hunnit fylla år. Tjugosex stora år blev jag och fick frukost på sängen med sång och allt.
Sen smög Lukasz ut för att hämta min present och kom strax incyklandes i sovrummet på den här karamellen till cykel! Den är gammal och hopfällbar och har nu provcyklats genom stan en mörk ljummen kväll i början av September.
Födelsedagskvällen spenderades hos fina vänner där det bjöds på kräftor med en massa smaskiga tillbehör.
Helgen bestod av mycket släktingar på alla håll och kanter och gos med minsta och finaste hunden jag känner.
Mammas svampsoppa var så himla god. Precis vad man behöver en mörk sensommarkväll.
I söndags gick jag på lång men långsam promenad med den här lilla damen, som för det mesta går under namnet Loppan. Hon är envis och stretar gärna emot och stannar och sniffar på det mesta. Men det kommer man undan med om man är söt.
Vi tittade på nypon och jag funderade över om det är svårt att göra egen nyponsoppa.
Sen gick vi till sjön och jag badade fötterna och tittade på utsikten. Loppan var varm och fick smaka lite på sjön.
Sen gick jag hem och firade min födelsedag med familjen. Det blev trerätters och ovan syns förrätten som bestod av varmrökt laxröra på grovt bröd, med rom och dill på toppen och morots-och persiljechips vid sidan.  Till huvudrätt blev det fylld lövbiff, som vi misstänkte egentligen var schnitzel och till efterrätt blev det hallonparfait. Senare blev det fika med mammas wienerkrans, kolasnittar och Key-Lime paj.
Sen satter jag mig bakom ratten och styrde kosan hem mot Helsingborg igen.
Det var ungefär allt som hänt sen sist.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar