26 mars 2012

En liten skatt

På den stora skänken i vårt sovrum står ett stort smyckeskrin, som en mindre skattkista, fulltproppad av juveler...typ. Skrinet har tidigare använts som display för armbandsberlocker i en smyckesaffär, men när det var dags för nytt skyltmaterial var det jag som tacksamt konkade hem den svarta lådan, som numera är en av mina favoritägodelar.
Här är min farfars fars arbetsklocka. Den är mekanisk och fungerar  alldeles utmärkt.
De små ugglorna i mitten köpte jag i en superfin liten butik på Bleeker Street i NY. De hade bara ett exemplar av varje vara och allt var gjort av unga designers från Japan och Taiwan. De är så söta och får mig alltid att tänka på mamma, eftersom hon älskar ugglor och har samlat på dem nästan hela livet. Längst ner till vänster syns örhängena jag bar när jag gifte mig.
Just nu är jag mest inne på klassiska pärlor. Får inte nog av dem kan man säga. Halsbandet ovan tillhörde min farmor. 
Ett gammalt favoritarmband från H&M, troligtvis åtta år gammalt, men i mycket bra form. Önskar så att jag hade köpt det matchande halsbandet när det begav sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar