16 april 2012

Påskafton i stan

Efter frukost och morgonbestyr begav vi oss ut på stan och gick i några affärer, men ganska snart var vi framme vid Valeries favoritcafé Saturnus. Där beställde jag kaffe och citronmarängpaj.
Pajen kom påskpyntad och klar, mycket tjusigt!
Valerie med påskig juice.
Jag, något suddig, på grund av fel kamerainställning.
Sen promenerade vi vidare i ett soligt men kallt Stockholm tills vi hamnade på Strandvägen.
Jag hade nämligen en önskan om att gå till Svenskt Tenn.  
Där tittade vi på allt fint och jag spanade in min drömsoffa som bara kostar sisådär hundratusen.
Gillade citatet på kudden i skylten och gick därifrån med den klassiska ekollonvasen i en liten påse och fantiserade om att ha en egen liten skog.
Fortsatte runt i trevliga butiker medan kameran mest låg i väskan.
Vackra påskägg.
På hemvägen gick vi och handlade mat, vi skulle nämligen ställa till med påskmiddag.
Vi började laga fisksoppa och fick snart besök av Valeries söta kompis Jenny.
Soppan blev verkligen supergod! Saffran, vin, vitlök, lax, musslor, räkor och kräftor kan väl knappast bli annat än gudomligt!
Vi diskuterade bland annat plastikoperationer, inredning och hur man ger och tar komplimanger.
Efter maten blev det efterrätt och te, ur den mest fantastiska tekannan jag sett! Det var ungefär det som hamnade på bild den aftonen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar