25 maj 2012

Fina fiskpinnar


För några veckor sedan var Lukasz bortrest, och bästa substitutet för honom är nog spisen, så jag ställde mig att göra fiskpinnar och potatismos, vilket tog sin lilla tid, men var så väldigt värt det. 
Jag använd frysta torskblock som jag tinade till hälften ungefär. Delade varje block i sex bitar, doppade i lätt uppvispat ägg och panerade i en blandning av krossade rice krispies, ströbröd, salt och peppar. Sen stekte jag fiskpinnarna i smör och vände runt dem så att alla sidor skulle få färg. Resultatet blev dock inte så krispigt som jag hade hoppats på, men inte desto mindre gott för det!
Potatismoset gjorde jag på vanligt sätt, med smör och mycket varm mjölk eftersom jag gillar när det ganska löst. Det är ju bra om man inte har någon sås. Till detta brynte jag haricot verts i stekpannan eftersom det är så himla mycket godare än att koka dem. Och slutligen lite flingsalt och nymalen svartpeppar på toppen.
När jag blev mätt lekte jag lite med maten och skickade en kärlekshälsning till Lukasz.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar