5 augusti 2012

DAGENS SMOOTHIE

Ja nu på semestern har det nog blivit smoothie varenda morgon när jag varit hemma i Helsingborg. Jag varierar innehållet hej vilt, och experimenterar en massa. Senaste tillskottet i mitt smoothieskafferi är nyponskalmjöl, dyrt, men drygt och fullt av nyttigheter. Jag gillar att använda frukter som är i säsong och nu är ju nektariner och persikor som bäst. Dagens smoothie bestod därför av tre mogna nektariner, en stor näve frysta hallon, en rågad tesked nyponskalmjöl och resten rismjölk. Grymt god måste jag säga.
Sen har jag ju köpt nya glas också förresten. Perfekta till smoothies eller milkshakes. Inhandlades på Mästerlivs här i Helsingborg. Har letat hur länge som helst efter sådana här glas, och så hittar jag dem i mataffären där jag allt som oftast köper min lunch!

1 kommentar: