16 oktober 2012

EN FLASKA SOLSKEN

orangejuiceSenaste månaden har jag haft värsta apelsincravingen. Varenda söndagsfrukost de senaste veckorna har det stått en liten flaska nypressad apelsinjuice på bordet. Det är så grymt gott, som solsken på flaska. Jag tycker inte om att skala apelsin och tycker att det är lite meckigt att äta klyftor, så jag föredrar att dricka juicen. Till varsitt litet glas juice åt mig och mannen räcker det att pressa två-tre apelsiner. Vill man ha mer tar det ju lite längre tid, men det är fortfarande värt det. Avskyr köpt apelsinjuice, även de "lyxigare" varianterna, som jag mest tycker smakar beskt, surt och konstgjort och inte alls som riktig apelsin. Just nu är dessutom apelsinerna i affären helt magiska. Så passa på att pressa vetta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar