21 oktober 2012

JUST ME

Man får roa sig bäst man kan när ens bättre hälft befinner sig i fjärran östern och inte kommer hem igen förrän i November. Tog en lång och hurtig söndagspromenad och var vrålhungrig när jag kom hem, så jag kokade lite varm choklad som spetsades med Malibu. Premiäranvände min fina fina kaninkopp som jag köpte på Colette i Paris. Är den inte ganska underbar?! Det blev även en rödbetsscone med lemoncurd samt en arraksboll som blev över från fredagsfikat på jobbet. Från promenaden hade jag köpt med mig hem en Femina och på köpet fick man Elle Interiör. Himla bra ju eftersom Elle Interör kostar mer ensam än vad de båda kostade tillsammans! I bakgrunden går playlisten "Christmas" på repeat eftersom den får mig att må väldigt bra.
Det har varit en ganska varm och stilla helg. Igår tog jag en cykeltur och fick ta av mig jackan och cykla i bara t-shirt eftersom det blev alldeles för varmt. Cyklade på en vacker trädkantad gata där löven singlade ner som konfetti i solljuset. Eftermiddagen spenderades på Väla där jag köpte varma tröjor och några andra kul saker. Sen gick jag lite vilse men hittade till slut fram till vännerna Lotta och Linus i Ödåkra. Där lagade vi middag och satte oss sedan framför en digital brasa och drack te ur fina engelska tekoppar. Sen tog jag tåget tillbaka till Helsingborg och läste bok och pinnade saker på Pinterest.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar