22 november 2012

DEAR SANTA...

... jag kanske inte har ätit min spenat var dag eller ens varit särskilt snäll, men Tomten, om du ändå bestämmer dig för att titta förbi får du gärna ta med dig något på min önskelista...
Superfina vita lyxiga lakan som håller formen och inte blir skrynkliga i tvätten
Stor, klassisk silverbricka. Enkel, men ändå helt enastående!

Lång brödkniv från Gateau. Vanliga brödknivar är alltid för korta för de där stora surdegsbröden som ibland följer med hem.
Honung i sötaste lilla burken, även denna från Gateau.
 Rävtröja från Aubin & Wills.
 Finfin vintertröja med fågel på, från Jack Wills. Tyvärr slutsåld, men önska kan man ju alltid.
Röd och/eller gul kabelstickad tröja, även dessa från Jack Wills.

Doftljus med doften Chestnut & Vetiver, från Voluspa. Luktar precis som mina favoritwienerbröd med pecannötter och lönnsirap.

Boken "the vintage tea party", om hur man håller tebjudning med stil, något jag känner att jag absolut behöver... eller?
Finfina och absolut nödvändiga skålen "Skålrik hare", från Gustavsbergs serie "svenska djur", formgiven av Prins Carl Philip och Oscar Kylberg

Behöver ju även lite snövita assietter till mina Swedish Grace-tekoppar från Rörstrand


En sån här telefontur vore ju också kul att testa. Avskyr att prata i mobiltelefon, det blir så varmt på örat ju! Har dessutom läst att "hör"-luren är årets julklapp... är det en sån här?

Ptja... ungefär så ser listan ut. Men önskningar förblir ju ofta just önskningar.

3 kommentarer:

  1. Fin önskelista! Min chef har den där telefonluren, så coolt när hon går på stan och har luren till örat medan hennes iPhone ligger i LV-väskan :)

    SvaraRadera
  2. åååååh! älskar Jack Wills :)

    Fint!

    Kram /Valerie

    SvaraRadera
  3. Jag hittade granarna på TGR, den där danska billiga affären :) Blev så glad, har letat som en dåre!

    SvaraRadera