13 november 2011

New York - Lördag

Den här dagen var vi på olika håll, jag och min man. Jag började min dag med att möta upp Josefin och Lina och deras mor och far samt Johanna. Vi gick till ett ställe som heter Brinkleys för att äta frukost. Solen gassade in genom de stora fönstren och det var en skön lite långsam lördagsstämning.
 Jag åt en English muffin med en massa olika grejer på.
Josefin som satt bredvid mig åt pannkakor med blåbär. Så himla fina!
Sen var det shopping som stod på dagens schema för mig, Josefin och Lina. De andra hade annat planerat.
När jag kollar på bilderna från denna dag är nästan alla på mat och ställena vi ätit maten på. Shopping är ju inte alltid så "photogenic", men några bilder blev det det ändå. Köpte två par jeans och ett gäng skor (dock inte de ovan!), en hel massa grejer inne på Sephora och kakformar, papperssugrör och te på finaste mattaffären Dean and Deluca.
 Brandtrappor överallt. Som det är i New York helt enkelt.
Sen gick vi och lämnade alla påsar på Josefin och Fredriks eminenta hotellrum på Cooper Square Hotel. Dagen efter bröllopet bytte de nämligen hotell.
Efter att ha vilat upp oss lite tog vi en taxi och åkte till Schillers (Fast taxichauffören var en extremt gammal, gråhårig, skäggig och förmodligen stum man, troligtvis med ursprung i Kina, som inte riktigt hittade till vår destination, men vi visste vart vi skulle och kunde stoppa honom från att köra för mycket fel och så fick vi promenera sista biten.)
På Schillers var det fullt med folk och vi fick ta en drink i baren innan ett bord blev ledigt.
Vi beställde Macaroni & Cheese alla tre.
Drinken var jättegod, nåt med jordgubbar i. Den hette något lantligt.
Here comes the Swedish moose... när Josefin håller i kameran.
Så kom äntligen vår mat, som visade sig vara helt fantastiskt god! Gjord på gruyere och parmesan och med bacon i. Min första mac & cheese någonsin och jag är supernöjd och lite förvånad över att jag tyckte det var så gott!
Shillers var förresten väldigt fint med sitt rutiga golv, sina kaklade väggar och rustika bord. Det var högljutt och lite stimmigt och väldigt populärt.
Sen gick vi därifrån och återupptog shoppandet. Vi tog en taxi till Century 21, ett stort outlet-varuhus som var jobbigt, varmt och rörigt men där jag till min stora förvåning ändå hittade några finfina klädesplagg. Lina hittade en massa fina fynd till sina små barn.
Sen var det kväll och mörkt och vi åkte tillbaka till Cooper Square Hotel och lämnade påsar och vilade lite. Sen gick vi bara nåt kvarter eller två till Great Jones Café för att äta middag. På menyn stod mat från Södern med mycket BBQ, Jambalaya, Chiligrytor och Majsbröd. Det var väldigt mörkt där inne så bilderna blev inte så bra.
Vi började med Margarita och beställde in roasted chicken med honey pecan glaze serverat med Jambalaya.
Satt och pratade om allt möjligt och kollade in den fina Disney-belysningen.
När vi var supermätta gick vi tillbaka till hotellet och hämtade våra påsar och så hoppade jag och Lina in i en taxi som tog oss uptown till våra respektive hotell och så var den dagen till ända. Trött och med en massa nya fynd somnade jag sen gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar