9 januari 2012

2011, Juli till December

I Juli hängde vi lite på bryggorna nere vid stranden. När bilden togs var det picknick med Evelina och Daniel.
Jag och Lukasz tillbringade en kväll vid vackra Odensjön, där vi  hittade en superliten groda.
När semestern började körde vi en runda på Österlen med Josefin och Fredrik. Det blev bland annat fika på Mandelmanns trädgårdar och rökta räkor på Vendels i Kåseberga. Det blir repris på det får jag hoppas!
Plockade litervis med körsbär i Nordanvik och bjöd hem Evelina och Daniel på fika.
Åkte med Lukasz, Li och Fredrik N till Helsingör för att äta smörrebröd.
Eva bjöd in till stor trettioårsfest. Efter att ha firat alla tidigare födelsedagar i Februari tyckte hon att det var dags för en sommarfest. Det bjöds på en väldans massa mat, där det bästa var den helstekta grisen som hennes far ordnade.
Vi åkte till Polen en vecka för att träffa Lukasz släktingar. Det var hur bra som helst. Trevliga människor, god mat, vackra platser, bra shopping och varmt väder.
När vi kom hem var det dags för årets första kräftskiva hemma hos David i Bromölla.
Sen blev det helt plötsligt väldigt kallt och jag låtsades att det var höst och drack varm choklad.
Det blev lite varmare igen och jag, Lukasz, Christoffer och Christian åkte till Kullens fyr och drack kaffe och tittade på utsikten. Väldigt fint!
Hann med en kräftskiva med kollegorna en kvav fredag och på lördagen gick jag och Eva på stort kräftkalas hos Li och Kristoffer. Jag minns att det började regna och åska, men vi satt trygga under tak!
Sen fyllde jag år och fick frukost på sängen och en cykel!
I mitten av September var det dags för Josefins möhippa. Det var en supertrevlig dag med en kul aktiviteter och ett gäng trevliga tjejer.
En varm Oktoberdag åkte vi till Köpenhamn och hade det gott.
En vacker helg i mitten av Oktober åkte vi ett gäng till det röda huset där bakom Christian på bilden.
Anledningen var för att fira Linus (mannen på bilden) födelsedag och vi överraskade honom och hade en kalasfin helg.
Champagne vid havet, sopplunch vid långbord ute i solen, vedhuggning, eldning i spisen, eftermiddagsfika, spel och finmiddag.
Sen åkte vi till New York och hade det alldeles fantastiskt i en hel vecka.
Fast det bästa var såklart Josefin och Fredriks bröllop där jag och Lukasz agerade bröllopsfotografer från morgon till kväll.
Den bästa maten i New York åt vi på Ed's Lobsterbar. Hummer alltså!
När vi kom hem till Sverige hjälpte vi Christian att flytta till Malmö. Då såg det ut ungefär såhär.
Sen var det vår ettåriga bröllopsdag, som firades med Afternoon Tea på Grand Hotell i Mölle.
Sen blev det adventstid, som mest fylldes med jobb och bakning.
 Hann även med några trevliga tjejkvällar och mysig frukost hos Josefin.
Lussade för Lukasz på Lucia.
Sen var det dags för maskerad-julfest på jobbet och sen var det inte mycket kvar av året.
Jag måste säga att jag är väldigt nöjd med hur det blev! Nyårsafton kanske jag visar i ett annat inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar